Aplikacja konkursowa na Facebooka - samodzielne prowadzenia

Podobno stworzenie aplikacji konkursowej wymaga profesjonalnego podejścia, natomiast jej prowadzenie – już nie. Dowiedz się, czy to prawda i czy jesteś gotowy, by samodzielnie zająć się aplikacją konkursową i prowadzeniem swojego fanpage. Aplikacja konkursowa na Facebooku od A do Z.

Dlaczego warto?

Czas

Obsługa aplikacji konkursowej jest jednym z elementów szerokiej oferty działań w social media. Oferty wymagającej wnikliwej analizy i zazwyczaj dość… kosztownej. Cena, jaką przychodzi nam zapłacić za profesjonalne podejście do budowania wizerunku marki w mediach społecznościowych, jest też najczęstszym czynnikiem, budzącym nasze wahanie. Bo czy rzeczywiście prowadzenie fanpage na Facebooku jest tak trudne? Po co płacić komuś, skoro możemy sami wygenerować potrzebny nam ruch i to niemal zupełnie za darmo? Właśnie. Na samodzielnym prowadzeniu fanpage zdecydowanie oszczędzamy.

Problem w tym, że w kieszeni zostają wprawdzie pieniądze, ale umyka coś o wiele cenniejszego – czas. Czas, który moglibyśmy poświęcić na rozwój i tradycyjną promocję naszej firmy.

Emocje

Jako właściciele firmy jesteśmy szczególnie związani z marką. To emocjonalne zaangażowanie przekłada się na wyjątkową znajomość specyfiki branży, własnej oferty oraz strategii działania firmy. Czy coś, czemu poświęciliśmy tyle czasu i serca, warto oddać w „cudze” ręce? Nie, nie warto. Chyba że…

… jesteśmy gotowi zrezygnować z profesjonalnego, obiektywnego podejścia do naszej marki, które może przynieść jej nie tylko świeżość, której tak potrzebuje, ale i konkretne pomysły oraz zyski.

Aplikacja konkursowa na Facebooku

Fani

Każdy z nas doskonale wie, jak działają na ludzi konkursy. Są nie tylko świetną rozrywką, ale także doskonałym sposobem na przyciągnięcie sympatyków. Postawienie gotowej aplikacji konkursowej to prosta droga do pozyskania fanów. Mam konkurs – mam fanów.

Niestety, wielokrotnie wskutek różnych błędnych decyzji na etapie planowania akcji promocyjnej, nowi fani to „oszuści”, „zawodowo” polujący na konkursy, którzy nie mają nic wspólnego z lojalnymi, zaangażowanymi fanami marki. A więc takimi, których pragniemy zdobyć i zamienić w wiernych, płacących klientów.

Baza danych

Skoro mamy aplikację konkursową, mamy ruch i uczestników, i mamy też dane osobowe naszych potencjalnych klientów. Tu: w formie adresów e-mailowych. Jesteśmy w domu! Teraz możemy wszystko! Wszystko, czyli właściwie co?

To, co zrobimy z pozyskaną wiedzą zależy wprawdzie od nas, ale tylko dzięki odpowiednim narzędziom konwersji będziemy mogli działać tak, by efektem aplikacji konkursowej był nowy, pozytywny wizerunek marki i konkretny zysk w postaci nowych klientów.

Kiedy nie warto?

  • kiedy nie wiemy, jak zaangażować już pozyskanych fanów i w jaki sposób pobudzić ich do aktywności;
  • kiedy ie mamy czasu na regularne publikowanie atrakcyjnych wpisów, moderację komentarzy i podtrzymywanie więzi z fanami;
  • kiedy nie wiemy, jak działa Edge Rank i jak go przechytrzyć;
  • kiedy nie posiadamy narzędzi do pozyskiwania i konwersji fanów;
  • kiedy nie wiemy, jak reagować w sytuacjach kryzysowych;
  • kiedy nie znamy mechanizmów rządzących social media;
  • kiedy nie mamy pomysłu, jak uatrakcyjnić przekaz fanpage po zakończeniu akcji konkursowej;
  • kiedy nie wiemy, jak monitorować aplikację konkursową, by wiedzieć, że działa prawidłowo i że osiągnięcie celu jest na dobrej drodze;
  • kiedy nie mamy wiedzy, by rozwiązać ewentualne problemy techniczne.

Decyzja leży w Twoich rękach

Zakup gotowej aplikacji konkursowej do samodzielnego prowadzenia nie jest złym pomysłem. Wszystko zależy od Twojej wiedzy, Twojego czasu i zaangażowania oraz umiejętności poruszania się w mediach społecznościowych. Jeśli nie czujesz się na siłach, by się tego podjąć, daj nam znać. Chętnie doradzimy, jaka strategia będzie najbardziej odpowiednia dla Twojej marki.

 

Komentarz

komentarz