Czy warto inwestować w aplikacje mobilne?

Rozwój rynku mobilnego stwarza nowe możliwości dla wielu branż. Umiejętność dostosowania się do zmiennych warunków komunikacyjnym, przede wszystkim – korzystanie z najświeższych kanałów komunikacji z grupą docelową i dostosowanie swojej oferty do nowego kanału sprzedaży, jest kluczowym elementem strategii rozwoju firmy i osiągania stawianych przez nią celów. Aplikacje mobilne – jako część nowej oferty – mogą w tym pomóc podwójnie. To znaczy…?

Rynek mobilny

Najpierw trochę liczb. Jak wynika z prognoz ośrodka badawczego eMarketer, jeszcze w tym roku liczba użytkowników mobilnych na świecie osiągnie spektakularną liczbę 134 mln dolarów. Dalszemu wzrostowi podlegać też będą aplikacje mobilne B2B i B2C – ich sprzedaż w 2013 roku osiągnąć może poziom 13 mld dolarów. Imponujące, prawda? A przecież już gdy spojrzymy na własne nawyki, zorientujemy się, że jest to całkiem normalne. Kto z nas nie słyszał o Angry Birds? Kto nie korzysta z najprostszej aplikacji z informacjami o pogodzie lub najprostszych notatników, kalendarzy, list to do? Nie mówiąc już o mobilnych wersjach Facebooka, Twittera, Instagrama czy innej platformy społecznościowej. Z aplikacji mobilnych korzystamy często i chętnie – nic dziwnego, że coraz więcej firm interesuje się wprowadzeniem ich do swojej oferty.

Aplikacje mobilne – dla kogo jaka wartość?

Jak wiadomo, wprowadzenie nowej usługi do oferty to jedno, korzyści z tego płynące – to drugie. Dlaczego inwestycja w aplikacje mobilne jest opłacalna? Dla użytkownika to, naturalnie, nie tylko wygodny i użyteczny sposób na organizację swoich zadań czy po prostu dobrą zabawę (gry), ale też ułatwienie dostępu do informacji. Dla ciebie – jako właściciela firmy – to przede wszystkim nowy kanał sprzedaży i dotarcia do grupy docelowej. Nie mniej ważne są walory wizerunkowe – reagowanie na najnowsze trendy i wyjście naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom użytkowników mobilnych to ukłon w stronę odbiorców. Rozrywka, funkcjonalne rozwiązania i innowacyjne narzędzia to rzecz, którą każdy użytkownik ceni i chwali. Stawiając na mobilność, będziesz więc nie tylko nowoczesny, ale przede wszystkim pozytywny i godny zainteresowania oraz zaufania.

Kilka ważnych informacji

- Aplikacje mobilne to nie tylko łamigłówki, układanki i gry, to także szeroka gama rozwiązań dla firm (menedżery plików, pakiety office, poczta elektroniczna), biznesu (aplikacje bankowe, płatności online), edukacji (instruktaże, poradniki, słowniki, testy i quizy), turystyki (mapy, nawigacje, lokalizatory), transportu (rozkłady jazdy), a także zdrowia, lifestyle, informacji, komunikacji, fotografii, pogody i szeroko pojętej rozrywki (od muzyki aż po społeczności).

- Najpopularniejszymi systemami operacyjnymi w urządzeniach mobilnych są: Android, iOs, Symbian, BlackBerry OS i Windows Phone 7. Pisanie aplikacji na każdy z nich wymaga innego języka programowania i indywidualnego, specjalistycznego podejścia.

- Część aplikacji jest bezpłatna, za te oferujące ciekawe funkcjonalności trzeba jednak zapłacić (zazwyczaj kilka złotych).

- Istnieje wiele gotowych aplikacji, ale z punktu widzenia marki, nastawionej na realizację konkretnych celów sprzedażowych, najlepsze są aplikacje dedykowane, czyli stworzone pod nasze potrzeby i oczekiwania.

Komentarz

komentarz