Wsparcie sprzedaży na Facebooku

Popularność Gruopona i innych serwisów, oferujących atrakcyjne kupony rabatowe na rozmaite usługi, jest wciąż spora. Twórcy Facebooka doskonale zdają sobie z tego sprawę – serwis udostępnia specjalną usługę, wspierającą tradycyjną sprzedaż. Czym różni się ona od znanych kuponów i które branże powinny się nią zainteresować?

Oferta nie do odrzucenia

Jako właściciel firmy pewnie nie raz rozważałeś współpracę z serwisem oferującym zakupy grupowe. Obawa o straty, wynikające ze sprzedaży zbyt wielu mało atrakcyjnych dla firmy rabatów, zwyciężała jednak pokusę w postaci potencjalnie nowych klientów. Po relacjach wielu niezadowolonych z efektów zakupów grupowych kolegów z branży, utwierdziłeś się w przekonaniu, że na dłuższą metę strategia ta jest mało zyskowna. Kiedy nastała „era Facebooka” sporą część działań marketingowych przeniosłeś do Internetu, skupiając się przede wszystkim na mediach społecznościowych. Ale choć „życie” na Facebooku rządzi się swoimi prawami, a użytkownicy nastawieni są przede wszystkim na rozrywkę i odprężenie, promocje odnajdą zainteresowanych także tutaj. Korzyści? Analogiczne do tych płynących z zakupów grupowych. Straty? Brak.

Co zyskujesz?

Oferując użytkownikom Facebooka atrakcyjny rabat na swoją usługę lub produkt, przede wszystkim zwiększasz zasięg fanpage marki. Oferta jest dostępna dla wszystkich i nie jest zależna od polubienia strony. W praktyce oznacza to, że w pierwszej kolejności zauważą ją Twoi fani (promocja będzie widniała jako post na Twoim fanpage), następnie – dzięki reklamie – pozostali użytkownicy serwisu, którzy mogą zostać Twoimi nowymi fanami. A co najważniejsze, ci, którzy skorzystają z oferty, dotrą do Ciebie i być może zostaną już na stałe.

Sam czy ze wsparciem?

Wsparcie sprzedaży przy wykorzystaniu Facebooka wymaga opracowania strategii działań, która pozwoli sprawnie osiągnąć wyznaczone cele. Dodatkowo, istotne jest też odpowiednie wypromowanie oferty, co wymaga umiejętnego poruszania się w obszarze social media i korzystania z narzędzi internetowych. Jeśli nimi nie dysponujesz, a chcesz dowiedzieć się więcej o Facebookowym wsparciu sprzedaży, napisz do nas – chętnie podzielimy się z Tobą naszą wiedzą i doświadczeniem.

Komentarz

komentarz