Geolokalizacja na Twitterze

Twitter idzie w ślady Facebooka i rozszerza ofertę dla reklamodawców. Już wkrótce targetowanie reklam na platformie mikroblogowej ma oprzeć się na geolokalizacji.

Aktualnie reklamy na Twitterze przybierają postać sponsorowanych tweetów (odpowiedniki wpisów sponsorowanych na Facebooku) i wyświetlane są użytkownikom, obranym przez reklamodawcę jako grupa docelowa. Do tej pory jednak jedyną opcją spersonalizowania targetu było zaznaczenie miejsca (miasta) jego zamieszkania. Planowane na IV kwartał 2013 roku zmiany w znacznym stopniu rozszerzą ofertę platformy. Dzięki geolokalizacji, czyli określeniu położenia urządzenia z dostępem do Internetu (a więc i jego właściciela) i zaznaczenia go w serwisie, Twitter chce pomóc reklamodawców jak najlepiej stargetować ich przekaz.

“Nowe” reklamy w platformie mają wyświetlać się tylko tym osobom, które aktualnie znajdują się w pobliżu danej lokalizacji.

Komentarz

komentarz